Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012

Ο ρόλος των Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας παιδιών στην προστασία του παιδιού


"Ακούτε πάντα προσεκτικά  αυτά που  τα παιδιά θέλουν να σας πουν, οτιδήποτε κι αν είναι  αυτά. Εάν δεν ακούσετε τα μικρά θέματα όταν τα παιδιά είναι μικρά, δεν θα σας πουν τα μεγάλα θέματα όταν μεγαλώσουν, γιατί γι’ αυτούς ήταν πάντα μεγάλα.»
Ο ρόλος των Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας παιδιών στην προστασία του παιδιού

-Συμμετέχων στο Φόρουμ Νεολαίας, Διεθνής Διαβούλευση 2012, Ντέρμπαν της Νότιας Αφρικής

Αξίζει να αναφέρουμε, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού στις 20 Νοεμβρίου 2012, ότι τηλεφωνικές γραμμές για παιδιά από όλο τον κόσμο συναντήθηκαν στο Durban της Νότιας Αφρικής, από τις 17 μέχρι τις 19 Οκτωβρίου 2012, για την 6η Διεθνή Διαβούλευση του Διεθνούς Δικτύου των Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για Παιδιά (CHI). Μετά από τρεις ημέρες από έντονες διαβουλεύσεις με τις κυβερνήσεις και τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών για την «Ενδυνάμωση των Συστημάτων Προστασίας του Παιδιού», οι γραμμές βοήθειας για παιδιά υιοθέτησαν ομόφωνα τα "ψηφίσματα Durban" καλώντας τις κυβερνήσεις, τα Ηνωμένα Έθνη και τον ιδιωτικό τομέα να διασφαλίσουν ότι κάθε παιδί που χρειάζεται φροντίδα και προστασία θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε μια γραμμή βοήθειας.


"Τα παιδιά και οι νέοι άνθρωποι καλούν τις γραμμές βοήθειας για παιδιά όταν έχουν ανάγκη από υποστήριξη. Το 2011 οι γραμμές βοήθειας λάβανε 14 εκατομμύρια επαφές. Κάθε λεπτό, 27 παιδιά ήρθαν σε επαφή με μία τηλεφωνική γραμμή. Έτσι, οι γραμμές βοήθειας για παιδιά βρίσκονται σε συνεχή διάλογο με αυτή την ευάλωτη ομάδα της κοινωνίας. Οι φωνές των παιδιών αυτών πρέπει να ακουστούν κατά τον καθορισμό των στόχων της αειφόρου ανάπτυξης, διαφορετικά οι στόχοι αυτοί θα παραμείνουν ανέφικτοι», δήλωσε η Νenita La Rose, εκτελεστική διευθύντρια του διεθνούς Δικτύου των Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για παιδιά (CHI).


Τα ψηφίσματα του Ντέρμπαν παροτρύνουν τις κυβερνήσεις, τις οργανώσεις του ΟΗΕ και τον ιδιωτικό τομέα να αναγνωρίσουν τις γραμμές βοήθειας για παιδιά ως ένα μοναδικό μηχανισμό που μέσα από τις φωνές των παιδιών μπορεί να ενδυναμώσει τα συστήματα προστασίας τους. Όλοι οι παραπάνω φορείς Θα πρέπει να συνεργαστούν με τις γραμμές βοήθειας για παιδιά για να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η προσβασιμότητά τους σε όλα τα παιδιά, χωρίς χρέωση. Το πιο σημαντικό όμως είναι να περιλαμβάνονται η προστασία και η ενδυνάμωση των παιδιών και των νέων στους στόχους της αειφόρου ανάπτυξης και μετά το 2015.


Επί του παρόντος, 167 γραμμές βοήθειας για παιδιά λειτουργούν σε 136 χώρες. Κατά τα τελευταία 10 χρόνια τα παιδιά και οι νέοι που έχουν ανάγκη φροντίδας και προστασίας έχουν κάνει πάνω από 140 εκατομμύρια επαφές με γραμμές βοήθειας για παιδιά. Οι Τηλεφωνικές Γραμμές Βοήθειας παρέχουν συμβουλευτική σε παιδιά και νέους, αλλά και παραπομπή στις κατάλληλες  εξειδικευμένες υπηρεσίες που προσφέρονται από τους οργανισμούς-εταίρους. Στη Διεθνή Διαβούλευση, οι γραμμές βοήθειας για παιδιά ψήφισαν για να εξασφαλίσουν ότι οι υπηρεσίες τους είναι διαθέσιμες σε κάθε χώρα, και να συνηγορήσουν για τη βιώσιμη χρηματοδότησή τους. Σημαντική κρίθηκε επίσης και η συνεργασία με τις επιχειρήσεις στον χώρο των τεχνολογιών και των επικοινωνιών για να εξασφαλίσουν ότι πληρούνται οι επικοινωνιακές ανάγκες των παιδιών.

Διαβάστε το ψήφισμα της 6ης Διεθνούς Διαβούλευσης του Διεθνούς Δικτύου Γραμμών Βοήθειας για Παιδιά (CHI), που πραγματοποιήθηκε στο Durban της Ν. Αφρικής, για το ρόλο των Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας παιδιών στην προστασία του παιδιού.

Εμείς, οι γραμμές βοήθειας για παιδιά που λειτουργούμε σε 136 χώρες υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα των παιδιών να ακούγονται (να ακούγεται η φωνή τους) και να προστατεύονται από τη βία. Η Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού και η Μελέτη του ΟΗΕ για τη Βία Ενάντια στα Παιδιά έχουν αναγνωρίσει το ρόλο των γραμμών βοήθειας ως ένα βασικό εργαλείο για την πρόληψη και την προστασία από την κακοποίηση και τη βία εις βάρος των παιδιών (Γενικές παρατηρήσεις επί των άρθρων 12 και 19 της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού και UNVAC Σύσταση Μελέτη 8). Τα τελευταία 10 χρόνια, παιδιά και νέοι που έχουν ανάγκη από φροντίδα και προστασία, έχουν κάνει πάνω από 140 εκατομμύρια επαφές με τηλεφωνικές γραμμές βοήθειας για τα παιδιά σε όλο τον κόσμο. Οι Τηλεφωνικές Γραμμές Βοήθειας για το Παιδί ακούν, παρέχουν συμβουλευτική, παραπέμπουν, και αν χρειαστεί, παρέχουν άλλες υπηρεσίες σε συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους εταίρους.


Στο Durban (Νότια Αφρική), στις 19 Οκτωβρίου 2012, κατά την έκτη Διεθνή Διαβούλευση του Διεθνούς Δικτύου Γραμμών Βοήθειας για Παιδιά (Child Helpline International), οι τηλεφωνικές γραμμές βοήθειας για το παιδί ψηφίζουν για να εξασφαλίσουν ότι κάθε παιδί έχει πρόσβαση σε μια τηλεφωνική γραμμή μέσω των παρακάτω:


α) Εξασφάλιση ότι γραμμές βοήθειας για παιδιά είναι διαθέσιμες σε όλες τις χώρες του κόσμου
β) Συνηγορία για τη βιώσιμη χρηματοδότηση για όλες τις γραμμές βοήθειας για παιδιά και
γ) Συνεργασία με την τεχνολογία των επικοινωνιών και τις επιχειρήσεις επικοινωνιών για να εξασφαλιστεί ότι πληρούνται οι επικοινωνιακές ανάγκες των παιδιών.
Καλούμε τους εταίρους μας στις κυβερνήσεις, τους οργανισμούς και τον ιδιωτικό τομέα να:
1. Αναγνωρίσουν τη μοναδική ικανότητα των γραμμών βοήθειας για παιδιά να υποστηρίζουν τις φωνές των παιδιών για την ενίσχυση των δικτύων προστασίας τους
2. Συνεργαστούν με τις γραμμές βοήθειας για παιδιά ώστε να εξασφαλίζεται ότι είναι βιώσιμες και προσιτές για όλα τα παιδιά δωρεάν και να
3. Διασφαλίσουν ότι οι Στόχοι για την Αειφόρο Ανάπτυξη (SDGs) μετά το 2015 περιλαμβάνουν την προστασία και την ενδυνάμωση των παιδιών και των νέων.

Στην Ελλάδα η Τηλεφωνική Συμβουλευτική Υπηρεσία της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.), μέλος του CHI, του Διεθνούς Δικτύου Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για παιδιά, λειτουργεί υπό την επιστημονική ευθύνη του κυρίου Ιωάννη Τσιάντη, Αν. Καθηγητή Παιδοψυχιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και με την επιχορήγηση και εποπτεία του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Η υπηρεσία έχει πανελλαδική εμβέλεια και περιλαμβάνει τις παρακάτω συμβουλευτικές γραμμές:

  •  «Γραμμή-Σύνδεσμος 801 801 1177» για την ψυχοκοινωνική υγεία παιδιών και εφήβων. Απευθύνεται σε γονείς, εκπαιδευτικούς για θέματα παιδιών και εφήβων. Λειτουργεί από Δευτέρα έως και Παρασκευή από τις 9:30 το πρωί ως τις 20:30 το βράδυ. Οι κλήσεις είναι ανώνυμες και εμπιστευτικές και μπορούν να γίνουν από σταθερό τηλέφωνο με κόστος μια αστική μονάδα.
  • Η ευρωπαϊκή «Γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων 116 111» απευθύνεται αποκλειστικά σε παιδιά και εφήβους έως 18 ετών Μπορούν να τηλεφωνήσουν δωρεάν από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο. Λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 14.00 το μεσημέρι έως τις 20.30 το βράδυ και Σάββατο από τις 9.30 το πρωί ως τις 14.00 το μεσημέρι.. Οι κλήσεις είναι ανώνυμες και εμπιστευτικές.

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε στο email grammi1177@epsype.gr
Τηλ: 210 6431488, φαξ: 2106431127,  www.tilefonikigrammi.gr
Facebook group: Τηλεφωνική Συμβουλευτική Υπηρεσία για παιδιά και εφήβους
Πελιώ Παπαδιά


Πηγή: talcmag.gr
Categories: