Η πώληση των τσιγάρων σε πακέτα χωρίς εμπορικά σήματα κάνει τα προϊόντα καπνού λιγότερο ελκυστικά και ενθαρρύνει τους καπνιστές να απαλλαγούν από την επιβλαβή συνήθεια, σύμφωνα με αυστραλιανή μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο BMJ Open.
Η Αυστραλία είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που έχει θέσει σε ισχύ την απαγόρευση της πώλησης προϊόντων καπνού με εμπορικά σήματα. Έτσι οι ερευνητές μελέτησαν την επίδραση της πολιτικής αυτής σε 536 καπνιστές στην Πολιτεία της Βικτόρια.
Οι επιστήμονες συνομίλησαν με τους καπνιστές κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου του 2012, διάστημα κατά το οποίο τα νέα πακέτα τσιγάρων είχαν τεθεί ήδη σε κυκλοφορία. Σχεδόν τρεις στους τέσσερις (72,3%) κάπνιζαν τσιγάρα από απλά πακέτα ενώ το 27,7% εξακολουθούσε να αγοράζει πακέτα με επωνυμίες και μικρότερες προειδοποιήσεις για τις επιπτώσεις του τσιγάρου στην υγεία.
Συγκριτικά με τους καπνιστές που προτιμούσαν τα επώνυμα πακέτα, εκείνοι που αγόραζαν τα σκέτα είχαν 66% περισσότερες πιθανότητες να πιστεύουν ότι τα τσιγάρα που κάπνιζαν ήταν υποδεέστερης ποιότητας συγκριτικά με 12 μήνες πριν και είχαν 70% περισσότερες πιθανότητες να δηλώσουν ότι δεν αντλούσαν την ίδια ικανοποίηση από τα τσιγάρα αυτά.
Επίσης ήταν 81% πιθανότερο να σκέφτονται τουλάχιστον μια φορά την ημέρα ότι πρέπει να σταματήσουν το κάπνισμα. Τέλος, ήταν 51% πιο πιθανό να υποστηρίζουν την πολιτική των ενιαίων πακέτων των προϊόντων καπνού, συγκριτικά με εκείνους που αγόραζαν ακόμη τα πακέτα με εμπορικά σήματα.
Πηγή: tsantiri.gr