Έκπληξη προκαλεί η έκρηξη και οι αποκαλύψεις του σκηνοθέτη Νίκου Μαστοράκη με αφορμή τη φερόμενη αμοιβή που πήρε από το Εθνικό Θέατρο ο Μπομπ Ούιλσον εν μέσω της οικονομικής κρίσης.
Ο θεατρικός σκηνοθέτης Νίκος Μαστοράκης αποτελεί τα τελευταία χρόνια σταθερό συνεργάτη της κορυφαίας σκηνής της χώρας. Μάλιστα μόλις το καλοκαίρι σκηνοθέτησε Νεφέλες του Αριστοφάνη στην Επίδαυρο για λογαριασμό του Εθνικού Θεάτρου ενώ ήταν επί χρόνια συνεργάτης του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Γιάννη Χουβαρδά, ήδη από την εποχή του θεάτρου Αμόρε.
Προκαλεί έτσι έκπληξη η οργή που εκφράζει με συνέντευξή του για την αμοιβή που φέρεται να πήρε ο διεθνής εικαστικός και σκηνοθέτης Μπομπ Ουίλσον για την παράσταση «Οδύσσεια» που έκανε πρεμιέρα την προηγούμενη Παρασκευή στο Εθνικό Θέατρο. Μιλώντας στον Βασίλη Μπουζιώτη και στο onlytheater λέει μεταξύ άλλων:
-Διάβαζα ένα οργισμένο μήνυμα που ανέβασες στο τοίχο σου στο facebook και ένιωσα ότι πραγματικά έχεις «φορτώσει» πολύ άσχημα με όσα γίνονται,ή να πω καλύτερα, δεν γίνονται στο ελληνικό θέατρο...
-Έχω οργή και θυμό για όσα δεν γίνονται, αυτή είναι η αλήθεια. Και εμμένω σε όσα έγραψα. Την ώρα που εμείς, στην χειρότερη περίπτωση, βλέπουμε...Tρελές, τρελές σαραντάρες και στην καλύτερη αισθητικό prêt a porte τύπου Μπομπ Γουίλσον, ή καλοφτιαγμένες παραστάσεις, στο μεγαλύτερο και αρχαιότερο κρατικό θέατρο του Βερολίνου, το ρεπερτόριο του '12-'13 φέρει τον ισχυρό τίτλο «Δύναμη, βία, δημοκρατία». Εδώ πάλι, στο Εθνικό μας θέατρο δύο χρόνια έχουμε το «Τι είναι η πατρίδα μας» ,ή μάλλον το...πέρα βρέχει! Δεν μπορεί να ζούμε αυτό το ναυάγιο του Τιτανικού στην Ελλάδα και να σφυρίζουμε αδιάφορα λες και δεν τρέχει τίποτα. Δεν μπορεί να βουλιάζεις και να λες «δεν είναι τίποτα, θα περάσει!». Ε,δεν θα περάσει. Βου-λιά-ζου-με και δεν μπορεί την ώρα που συμβαίνει αυτό να έρχεσαι να ανεβάσεις κωμωδίες του'60-'70 που δεν λένε τίποτα στο κοινό, ή να είσαι η πρώτη σκηνή της χώρας και να αναρωτιέσαι νωχελικά και χαλαρά για δύο χρονιές το «Τι'ναι η πατρίδα μας», χωρίς να έχεις την απάντηση!
-Έφεραν τον Μπομπ Γουίλσον για την «Οδύσσεια»...
-Το να σπαταλάς σε μια τέτοια δύσκολη περίοδο που βουλιάζουμε, περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ για να φέρεις τον Γουίλσον να κάνει την «Οδύσσεια» είναι μια Ύβρις κατά την γνώμη μου... Μια πολύ μεγάλη Ύβρις!
-Η δική μας συμμετοχή, λόγω του ότι πρόκειται για συμπαραγωγή με το Piccolo Teatro του Μιλάνο, λένε ότι είναι γύρω στις εξακόσιες πενήντα χιλιάδες ευρώ!
-Δεν είναι ύβρις αυτό λοιπόν; Να δίνεις τόσα χρήματα σε μια μόνο παραγωγή; Σε μια Ελλάδα που λιμοκτονεί;
-Να σημειωθεί εδώ ότι οι ηθοποιοί της παράστασης παίρνουν ψίχουλα-είναι κάτι που το πλατύ κοινό δεν το γνωρίζει ότι στο Εθνικό υπάρχουν μισθοί πείνας...
-Πείνας, όπως το λες ! Οι πρωταγωνιστές του πρώτου θεάτρου της Ελλάδας παίρνουν με το ζόρι χίλια ευρώ και οι υπόλοιποι περίπου το βασικό... Άθλιο δεν είναι αυτό; Δεν ζεις με επτακόσια ευρώ - πόσο δε με παιδιά...
-Ο Μπομπ Γουίλσον άξιζε τα όσα πήρε, τι πιστεύεις;
-Είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία του θεάτρου, μίλησε για το ότι το θέατρο μπορεί να είναι εικόνα,το έκανε πράξη, με θαυμαστά αποτελέσματα σε πολλές παραστάσεις, αλλά πλέον αυτό το πράγμα είναι μανιέρα! Αυτή τη στιγμή ο Μπομπ Γουίλσον είναι κενός περιεχομένου! Δεν υπήρχε κανένας λόγος να τον φέρουν στην Ελλάδα δίνοντάς του τόσα για την «Οδύσσεια»...
Πηγή: iefimerida.gr